بهنام سروری
بهنام سروری
برنامه نویس طراح سایت طراح گرافیک تعمیرات تخصصی محصولات اپل ارائه تمامی خدمات تحت وب هوش مصنوعی یادگیری ماشین پایتون
بهنام سروری

وبلاگ

بهترین بازی های سال 2023 از نظر Gamespot

بهترین بازی های سال 2023 از نظر Gamespot

سال 2023 سال بسیار سختی برای تجارت بازی های ویدیویی بوده است، با اخراج منظم کارکنان در سراسر صنعت علیرغم سود رکورد. بدون اذعان به رفتاری که بسیاری از شرکت‌ها با افراد مسئول آن بازی‌ها داشته‌اند، جشن گرفتن این که چقدر بازی‌ها باورنکردنی هستند، دشوار است. بر اساس برخی برآوردها، بیش از 7000 شغل در صنعت بازی فقط در سال جاری از دست رفته است، بنابراین، در GameSpot، در حالی که می‌خواهیم بازی‌های جدید عالی را برجسته کنیم، مهم است که هزینه‌های انسانی امسال را نادیده نگیریم.

ما عاشق بازی‌ها هستیم (در صورتی که نام «GameSpot» نشانه خوبی نبود)، بنابراین با اذعان به اینکه، در حالی که صنعت نیاز مبرمی به پرداختن به مسائل مهم مربوط به رفتار توسعه‌دهندگان بازی دارد، هنوز هم می‌توانیم در مورد چگونگی صحبت کنیم. بازی های فوق العاده ای بوده اند و بازی های مورد علاقه ما چه هستند. این گالری درباره این موضوع است -- به عنوان یک نشریه، دور هم جمع شدیم تا درباره همه بازی‌هایی که هر کدام در طول سال انجام داده‌ایم صحبت کنیم و آنچه را که مجموعاً به عنوان بهترین بازی‌های سال 2023 موافق هستیم، محدود کنیم. می‌توانید نظرات ما را درباره بهترین‌ها دریافت کنید. بازی‌های سال در زیر، اما ما همچنین شما را تشویق می‌کنیم که به عنصر انسانی بازی فکر کنید و بزرگ‌ترین اخبار بازی در سال 2023 را مطالعه کنید - که شامل جزئیاتی در مورد اخراج، افزایش استفاده از هوش مصنوعی و حتی خریدهای بیشتر است - درک جامع تری از اینکه چگونه بخش های بزرگی از صنعت بازی ممکن است به طور فزاینده ای ناپایدار شوند.

در زیر که به ترتیب حروف الفبا فهرست شده است، گیم اسپات برای 10 بازی برتر سال 2023 انتخاب شده است که شامل در نظر گرفتن بازی های منتشر شده در سال های گذشته است که امسال به طور قابل توجهی به روز شده یا تغییر کرده اند. ما انتخاب خود را برای بازی سال در روز چهارشنبه، 6 دسامبر، ساعت 10 صبح اعلام خواهیم کرد.

Alan Wake II

در PS5، Xbox Series X|S و PC موجود است

با توجه به سال‌های زیادی که از انتشار نسخه اصلی Alan Wake می‌گذرد، که ظاهراً موفقیت تجاری بزرگی نداشته است، روند صنعت در حال حرکت به سمت بازی‌های سرویس زنده، و عوامل متعدد دیگر، این تصور که ما به یک Alan Wake II مناسب - یک دنباله تمام عیار، سه گانه، به جای یک اسپین آف مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه مانند کابوس آمریکایی 2012 - مانند یک رویا به نظر می رسید. وجود آن تنها چیزی است که طرفداران بازی های Remedy و به طور خاص Alan Wake می توانستند به آن امیدوار باشند. اما واقعیت چیزی که Alan Wake II است حتی از وحشی‌ترین انتظارات برای آنچه که می‌توانست باشد نیز فراتر می‌رود.

با Alan Wake II، Remedy انتخاب های جسورانه ای انجام می دهد: تغییر به ژانر بقا-ترسناک. معرفی دومین شخصیت قابل بازی، ساگا اندرسون، که داستانش را می توان آزادانه در هر نقطه ای در کنار داستان آلن بازی کرد. در آغوش گرفتن عشق Remedy به لایو اکشن و ادغام آن به گونه ای که طبیعی به نظر می رسد و همه چیز را در اطراف خود ارتقا می دهد. و شاید مهمتر از همه، متمایل شدن به آن عجیب و غریب بودن امضا.

همه اینها در خدمت روایت است که از هر نظر درجه یک است، از نگارش گرفته تا اجرا و لایه های متعددی که داستان روی آن کار می کند. داستان سطحی وجود دارد زیرا نویسنده همنام به تلاش خود برای خروج از اقامت بیش از یک دهه در تاریکی ادامه می دهد و ساگا به بررسی قتل های آیینی می پردازد و به طور غیرمنتظره ای خود را درگیر این اتفاقات می بیند. اما فراتر از آن، بررسی سندروم ایمپوستر، ادامه تکامل Remedy Connected Universe، و داستانی فراتر در مورد مبارزه سال‌ها Remedy برای ساختن همان بازی‌ای است که شما در حال انجام آن هستید. و همه اینها را میخکوب می کند، و شما را با رشته های بی شماری برای باز کردن و روایتی که انتظار داریم ماه ها یا حتی سال های آینده با ما باقی بماند، باقی می گذارد.

Alan Wake II فضایی دلهره‌انگیز را در سرتاسر آن ایجاد می‌کند، چه در میان جنگل‌ها سرگردان باشید، به امید نور خورشید برای شکستن مجموعه گسترده و برجسته‌ای از شاخه‌های درخت بالای سر و مهلت کوتاهی از تاریکی ظالمانه. بازدید از یک پارک تفریحی ناآرام با مضمون قهوه؛ یا کاوش در مکان تاریک مانند شهر نیویورک، با گرافیتی های تهاجمی و علائم آن که در هر لحظه به روان آلن حمله می کند. اما همچنین دارای یک حس شوخ طبعی و نرمی فراوان است، که Remedy موفق می شود به طور استثنایی مانند هر چیز دیگری از مشترک دیوید لینچ تعادل ایجاد کند - و حتی در آن زمان، Alan Wake II به عنوان چیز متمایز خود احساس اعتماد به نفس و اعتماد به نفس بیشتری می کند. نسبت به بازی اصلی آشکارا الهام گرفته از Twin Peaks.

ارتقای بیشتر Alan Wake II یک سکانس ۲۰ دقیقه‌ای است که ترسناک بقا، موسیقی و اکشن زنده را به گونه‌ای ترکیب می‌کند که به طرز شگفت‌انگیزی خوب است و حتی ممکن است از Maze Ashtray's Control پیشی بگیرد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات تاریخ را رقم بزند.

انتظار طولانی و طاقت فرسا برای طرفداران آلن ویک بوده است تا ببینند آینده این شخصیت و سریال چه خواهد شد، اما ارزشش را داشت. Alan Wake II یک پیروزی است. -- کریس پریرا

Baldur's Gate III

موجود بر روی PS5، PC

اگرچه Dungeons & Dragons ممکن است به‌خاطر آهنگ‌های سنگین و فهرست‌های طولانی از قوانین شناخته شود، اما هر استاد سیاه‌چال که ارزشش را دارد به شما خواهد گفت که یک اصل اصلی بازی وجود دارد که از بقیه مهم‌تر است: سعی کنید «نه» بگویید. کمترین حد ممکن. این کار برای یک استاد سیاه چال سخت است، زیرا از آن‌ها می‌خواهد که روی پای خود فکر کنند، با جریان حرکت کنند و اگر بازیکنانشان خیلی از مسیر پیش‌بینی‌شده‌شان فاصله بگیرند، حتی خوب‌ترین برنامه‌هایشان را رها کنند. اما این یک شاهکار حتی غیرقابل تصورتر برای یک بازی ویدیویی است که این تجمل را ندارد که فرد دیگری در آن سوی صفحه باشد و داستان‌های جدید و NPC‌های جدید را به همان سرعتی که پرتاب می‌کند در هم بپیچد - و این دقیقا همان چیزی که دروازه بالدور را حیرت آور می کند.

Baldur's Gate III علیرغم اینکه یک بازی تمام شده و ملموس است، این حس بی نهایت را دارد. ظاهراً هر کاری که می‌گویید و انجام می‌دهید، دائماً در بازی گنجانده می‌شود و باعث می‌شود که در ده‌ها جهت مختلف در اطراف بازیکنان بچرخد، که هیچ‌کدام لزوماً «درست‌تر» از بقیه احساس نمی‌کنند. آیا می خواهید هر هم تیمی را که احتمالاً می توانید به دست آورید بکشید یا عصبانی کنید و کل کمپین را به تنهایی کامل کنید؟ غیر قابل توصیه، اما شدنی است. آیا می‌خواهید آنقدر کاریزمای داشته باشید که بتوانید تقریباً از هر رویارویی راه خود را رها کنید؟ بفرما. با تکان دادن، تحریک کردن، و آزمایش آخرین محدودیت‌های ظاهراً ناموجود بازی، می‌توانید با شیطان واقعی مبارزه کنید، انبوهی از خون‌آشام‌ها را آزاد کنید، به خدایی صعود کنید، شهرها را هموار کنید، رابطه جنسی کیهانی داشته باشید و حتی یکی از همراهان خود را بخورید. در راه بد. اما همچنین از راه دیگر، بیش از حد.

انتخاب بازیکن (و آن تاس‌های مزاحم) همه جنبه‌های دروازه بالدور را کنترل می‌کند و یک جایگشت کامل و غیرقابل درک ایجاد می‌کند، چیزی شبیه به آن را که قبلاً ندیده‌ایم. و در حالی که این عامل به تنهایی بازی را به عنوان یک معیار جدید برای بازی‌های RPG تقویت می‌کند، چندین چیز دیگر در Baldur's Gate III وجود دارد: موسیقی عالی، محیط‌های زیبا، دنیایی قوی، مبارزات هیجان‌انگیز که به تفکر بیرون از جعبه پاداش می‌دهد. و یک بازیگر باورنکردنی از شخصیت ها. بازی‌های بسیار کمی وجود دارند که می‌توانند با صداپیشگی Baldur's Gate III و انیمیشن‌های همراه آن رقابت کنند، و دیالوگ‌ها آنقدر طبیعی، صمیمانه و خنده‌دار است که هر عضوی از حزب به راحتی عاشق آن می‌شود - حتی آنهایی که فضای بیرونی سردی دارند. . Baldur's Gate III یک دستاورد در بازی و یک بازی RPG است که باید بازی کرد که چشمان شما را به بازی هایی که می توانند باشند باز کند. -- جسیکا هاوارد

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

در PS5، Xbox Series X|S و PC موجود است

آیا بالاخره زمان بازی Cyberpunk 2077 فرا رسیده است؟ پاسخ یک بله چشمگیر است. سال 2023 سال بزرگی برای بازی RPG علمی تخیلی CD Projekt Red بود. به‌روزرسانی 2.0 درخت‌های مهارت را اصلاح کرد، نرم‌افزارهای سایبری را بازسازی کرد و نبردهای خودرویی را معرفی کرد. نتیجه یک سیستم مبارزه سریع، روان و ترد است که از ساخت‌ها و سبک‌های بازی متعدد پشتیبانی می‌کند. آیا می خواهید با یک کاتانا به سرعت بچرخید؟ مشکلی نیست. آیا می خواهید دشمنان خود را با مجموعه ای براق از بازوهای گوریل پودر کنید؟ آسان. وقتی سال‌ها پشتیبانی و رفع اشکال را انجام می‌دهید، Cyberpunk 2077 به راحتی با برخی از بهترین بازی‌های RPG اکشن موجود می‌نشیند.

اما Patch 2.0 تنها نیمی از داستان موفقیت CD Projekt Red را بیان می کند. سال 2023 همچنین شاهد انتشار Phantom Liberty بودیم، یک برنامه توسعه‌دهنده مهیج جاسوسی که در منطقه‌ای جدید به نام داگ‌تاون اتفاق می‌افتد. داگ‌تاون، اگرچه در شهر شب واقع شده است، اما به لطف تاریخ غنی و بی‌قانونی افسارگسیخته‌اش، احساس بی‌نظیری دارد. هر مکان V که بازدید می‌کند و اجرا می‌کنند به این دنیا و بی نظمی آن می‌خورد. همه چیز به گونه ای منسجم و به هم پیوسته به نظر می رسد که بازی اصلی چنین نبود.

با این حال، بزرگترین دستاوردهای Phantom Liberty داستان و شخصیت های آن است. V در وسط یک مبارزه مداوم بین یک جنگ سالار شرور و ایالات متحده جدید در حالی که روابط ضعیفی با یک مامور خوابیده به نام سولومون رید و یک کرک نترونر که توسط Songbird می رود، به دام می افتد. شخصیت ها قلب و روح فانتوم لیبرتی هستند. در یک تریلر جاسوسی واقعی، بازی مرتباً این سؤال را مطرح می‌کند: واقعاً چقدر می‌توانید کسی را بشناسید؟ حتی در طول آخرین بازی آزادی شبح، افشاگری‌ها و پیچش‌های داستانی همچنان درک شما را از شخصیت‌های خاص به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که به نظر می‌رسد به دست آورده‌اید، اما همچنان شما را درگیر می‌کند.

داستان دقیق و دقیق با یکی از سخت ترین تصمیماتی که تا به حال در یک بازی ویدیویی گرفته ام به اوج می رسد. هیچ درست یا غلطی وجود ندارد و V بدون توجه به انتخاب، پل ها را می سوزاند. آنچه در ادامه می آید دو پایان بسیار متفاوت است که هم جاه طلبانه، هم پرخطر و هم رضایت بخش هستند. Phantom Liberty، از ابتدا تا انتها، یک توسعه دهنده ماهرانه ساخته شده است که CD Projekt Red را به نمایش می گذارد که هنوز در صدر بازی خود قرار دارد. -- جیک دکر

Hi-Fi Rush

در Xbox Series X|S، PC، Xbox Cloud Gaming موجود است

Hi-Fi Rush یکی از بزرگترین سورپرایزهای سال 2023 بود، نه تنها به خاطر اینکه چقدر خوب است، بلکه به این دلیل که قبل از انتشار Tango Gameworks و Bethesda در ژانویه، هیچ کس ایده ای از وجود آن نداشت. استودیویی که توسط پدرخوانده بقا-ترسناک تأسیس شده و منحصراً برای بازی‌های ترسناک شناخته می‌شود، دقیقاً برعکس آن را منتشر کرده است - یک بازی اکشن فوق‌العاده سرگرم‌کننده، سبک و شاد که به نوعی موفق می‌شود هم به‌عنوان همکار Devil May Cry و هم به‌عنوان یک همکار. احیای غیرمنتظره ژانر ریتم. اینکه این اولین بازی در نوع خود از استودیویی است که به خاطر بازی های تاریک و ترسناک شناخته می شود، واقعاً شگفت انگیز است.

Hi-Fi Rush به جای استفاده از موسیقی متن آن برای ایجاد روحیه برای مبارزات پر هرج و مرج خود با روبات های قاتل (آنها بسیار زیباتر از آنچه به نظر می رسند)، موسیقی را به مکانیک مرکزی گیم پلی تبدیل می کند. تقریباً همه چیز در جهان - از شخصیت‌ها گرفته تا محیط - به سرعت حرکت می‌کند و به کل بازی سرعتی را می‌دهد که می‌خواهید با آن مطابقت داشته باشید. نیازی به انجام این کار نیست، زیرا می‌توانید در حالی که بیشتر زمان‌بندی خود را نادیده می‌گیرید، بازی را پشت سر بگذارید، اما با پایین آمدن به آن ضربات، امتیاز بالاتری کسب کنید و تاثیرگذارترین حرکت‌ها را انجام دهید.

و چه ضربات خوبی دارند. موسیقی متن Hi-Fi Rush که ترکیبی از موسیقی‌های دارای مجوز عالی و آهنگ‌های اصلی است، مانند معادل موسیقایی یک روز تابستانی عالی است، اما آنقدر با درام و تنش ترکیب شده است که بدون از دست دادن آن زمان، وزنه‌ای به باس می‌دهد. -آفتاب بالا متأسفانه، Katrina and the Waves در موسیقی متن فیلم گنجانده نشده است، که شامل برخی از آهنگ‌های اصلی قاتل پر از لیدهای سر به فلک کشیده گیتار و کرسندوهای پویا است.

با این حال، شاید بزرگترین دستاورد Hi-Fi Rush آغاز سال Himbo باشد. مطمئناً، تراویس کلس این روزها با توئیت‌های قدیمی در مورد غذا دادن به یک "سنجاب" همه توجه را به خود جلب کرده است، اما چای، ستاره راک، سال را با قدرت شروع کرد. او به طرز باورنکردنی در همه چیز - از جمله نواختن گیتار - ناتوان است. فقط می‌توان امیدوار بود که این آخرین باری نباشد که چای و دوستانش را می‌بینیم، زیرا درست مانند آلبوم بی‌نقص، آماده بودیم که وقتی به پایان رسیدیم، همه چیز را از نو شروع کنیم. ولی واقعا لطفا یکی دیگه درست کن - گیب گوروین

Hitman Freelancer

موجود بر روی PS5، PS4، Xbox Series X|S، Xbox One و PC

بین سال‌های 2016 تا 2021، IO Interactive برای پشتیبانی و بهبود مجموعه طولانی‌مدت Hitman با آنچه که امروزه به عنوان سه‌گانه World of Assassination شناخته می‌شود، کار کرد. به گفته بسیاری از بزرگترین طرفداران این سری، از جمله این نویسنده، تیم تا زمان عرضه Hitman 3 در سال 2021 تقریباً آن را کامل کرده بود و باعث شد که آن بازی در لیست بهترین های GameSpot در آن سال قرار گیرد.

اکنون، دو سال پس از آن جایزه، Agent 47 یک بار دیگر فهرست پایان سال ما را زیبا می کند، این بار به لطف به روز رسانی اصلی (و رایگان) خود، Freelancer، که بازی را به یک حالت سرکش تبدیل می کند که دوباره تجسم می کند - اما هرگز خیانت نمی کند - چیزی که در وهله اول بازی را بسیار خاص کرده است. در حالی که Hitman همیشه یک بازی در مورد برنامه ریزی دقیق بوده است که ممکن است در نهایت جای خود را به هرج و مرج بدهد، Hitman Freelancer بلافاصله شما را وارد هرج و مرج می کند. راحتی انتخاب دقیق سلاح ها و آیتم های شروع، محل ورود و لباس مبدل شما از بین رفته است.

درعوض، هدف اجرای کمپین های بی پایانی است که به 18 ماموریت موفق در هر اجرا می رسد، که هر کدام اهداف، اهداف پاداش و موانع خاص خود را دارند. هیچ دو ماموریتی هرگز یکسان انجام نمی‌دهند، که به بازی‌هایی که قبلاً یکی از بهترین پشتیبانی‌شده‌ترین بازی‌های تک‌نفره بود، جان تازه‌ای می‌بخشد. Hitman Freelancer نقاط لمسی از حالت های تکمیلی گذشته بازی را در یک تجربه باورنکردنی ترکیب می کند. مانند Elusive Targets، فقط یک درهم ریختگی ممکن است شما را به شروع کمپین بازگرداند، در حالی که نحوه ایجاد آگاهی و دشواری دشمن در طول یک اجرا شبیه به قراردادهای Escalation در بازی است. حذف برخی از عناصر قابل پیش بینی قابل اعتماد، مانند اینکه هدف شما چه کسی خواهد بود، آنها در کجا می توانند پرسه بزنند، و با چه ابزارهایی شروع می کنید، یک بازی برنامه ریزی متخصص را به یکی از بداهه پردازی های استادانه تبدیل می کند - مثل این است که مامور 47 اکنون در یک بازی می کند. گروه جم به جای یک گروه راک ریاضی.

اما این غیرمنتظره ترین جزئیات حالت بازی است که آن را فراتر از یک اختراع مجدد درخشان از حلقه اصلی گیم پلی Hitman می برد. بین ماموریت ها، مامور 47 در یک خانه امن قابل تنظیم قرار می گیرد که قفل اتاق به اتاق، دکوراسیون به دکوراسیون را باز می کنید. من هرگز نمی دانستم که می خواهم هیتمن من یک سیمز کوچک در آن داشته باشد، اما واقعا کار می کند. Hitman Freelancer با یک سیستم طولانی 100 سطحی پر از دکوراسیون جدید خانه و اتاق‌هایی برای باز کردن قفل، که بسیاری از آنها آیتم‌های جدیدی را برای انجام ماموریت‌ها نیز ارائه می‌دهند، Hitman Freelancer دور پیروزی برای یک بازی است که به عنوان نمونه‌ای درخشان از بازی تک‌نفره پس از بازی است. پشتیبانی راه اندازی، و یک حالت مستقل بی پایان لذت بخش برای یکی از بهترین بازی هایی که تا به حال بازی کرده ام. - مارک دیلینی

The Legend Of Zelda: Tears Of The Kingdom

در نینتندو سوییچ موجود است

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom عملاً با انتظارات غیرقابل عبور روبرو شد. دنباله مستقیم بازی که بسیاری از طرفداران آن را یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران می‌دانند، باید بسیار جاه‌طلبانه، آشنا و در عین حال تازه و پر از رازها و شگفتی‌های جدید باشد. این نوار بالا باعث می‌شود که نینتندو نه تنها با Tears of the Kingdom انتظارات را برآورده کرد، بلکه از حد انتظارات فراتر رفت، که یک علامت جدید برای بازی‌های Zelda در آینده است.

در حالی که Breath of the Wild فرمت Zelda با تمرکز محدود را با یک دنیای باز برای کاوش به هر ترتیبی که می‌خواهید زیر و رو کرد، Tears of the Kingdom بار دیگر با ارائه مجموعه‌ای کاملاً جدید از ابزارها برای سطح بی‌سابقه‌ای از آزادی، خود را دوباره اختراع کرد. جهان باز دیگر محدود به کاوش با اسب یا پیاده نیست، می‌توانید کالسکه‌های اسب‌کشی، اتومبیل‌ها، پل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی، وسایل پرنده و حتی ربات‌های حمله خودکار بسازید.

با این ابزارهای اکتشافی اضافه شده، دنیای بزرگتری برای کاوش به وجود آمد. نشان داده شد که سرزمین آشنای Hyrule در عصر صنعتی نوپا در حال رشد و تغییر است و به شما امکان می دهد فصل ها را ادامه دهید و دوباره با شخصیت های Breath of the Wild ارتباط برقرار کنید تا ببینید شرایط آنها چگونه تغییر کرده است. جزایر آسمان انبوه جدیدی از فرصت‌های پازل و پلتفرم با اسرار خاص خود را برای کشف فراهم می‌کنند. و بهترین راز نگهداری شده بازی قبل از راه اندازی، Depths، یک دنیای باز گسترده برای خودش بود که منعکس کننده دنیای ماوراء الطبیعه است و عملاً فضا را برای کاوش دو برابر می کند.

Breath of the Wild's Divine Beasts با معابد مناسب، سیاه‌چال‌های پر از معما جایگزین شدند که به حل خلاقانه مشکلات پاداش می‌دهند. باس فایت ها عینک های منحصر به فرد و جذابی بودند که از همراهان مختلف منطقه ای شما استفاده می کردند و به عنوان یک آزمون مهارت واقعی برای هر قدرت عمل می کردند.

شاید مهم‌تر از همه، Tears of the Kingdom داستانی اصلی را روایت می‌کند که به اسطوره‌های سریال وفادار ماند و در عین حال بسیاری از فرسوده‌ترین قطعات آن را مجدداً به متن تبدیل کرد. در حالی که شمشیر استاد شکسته و خراب شده است و زلدا پس از رویارویی با گانوندورف از دست می‌دهد، لینک برای یافتن او و گشودن رمز و راز مشاهده‌های عجیب زلدا در اطراف Hyrule شروع می‌شود. نتیجه نهایی داستان جذاب و تکان دهنده است و به زلدا نقش اصلی را در همنام سریال خودش می دهد. Tears of the Kingdom یک ماجراجویی فراموش نشدنی است و یکی از بهترین های امسال است. - استیو واتس

Octopath Traveler II

در PS5، PS4، Switch و PC موجود است

در سال‌های اخیر، موجی از RPG‌های نئورترو وجود داشته است که حس نوستالژی را برمی‌انگیزد و در عین حال احساسات مدرن را در خود جای داده است، اما تعداد کمی از آنها این ژانر را به ارتفاعات جدیدی می‌رسانند. Octopath Traveler II یکی از آن بازی های کمیاب است. در حالی که نسخه اصلی پیشگام سبک هنری خیره‌کننده HD-2D بود، اما دنباله‌ای است که جاه‌طلبی‌های گردآوری هشت شخصیت را برای داستان‌های معنادار پر از لحظات هیجان‌انگیز و باس فایت‌های دیدنی که امکانات مبارزات نوبتی را افزایش می‌دهد، به ارمغان آورد.

اگر بگوییم که بیشتر به همین شکل است، به روشی که Octopath Traveler II تقریباً هر کاستی ورودی اول را برطرف می‌کند، ضرر می‌کند. حس باهم بودن بیشتری در خدمه وجود دارد، و هر یک از داستان‌های فردی آنها دلایل الهام‌بخشی برای مبارزه برای آنچه که به آن اعتقاد دارند ارائه می‌کند. برای خداحافظی با زمانی که تیتراژ پخش شد ناراحتم. با برداشتن یک گام به عقب، این بازی درک چگونگی استثمار نیروهای سرکوبگر ثروتمندان یا قدرتمندان از طبقه کارگر را نشان می‌دهد، و اینکه فقر تنها چیزی نیست که باید بر آن غلبه کرد، بلکه یک مسئله سیستمی است که باید علیه آن اقدام کرد. این یک تفسیر هوشمندانه در عصر صنعتی قرن بیستم است که در آن فناوری به سرعت جهان را بافته شده در داستانی خارق‌العاده از وفاداری، مذهب، و اینکه چگونه ناامیدی می‌تواند به راحتی مردم را به شرارت تبدیل کند.

این کافی نیست که بگوییم Octopath Traveler II از نقاط ضعف نسخه اصلی مراقبت کرده است. همچنین نبردهای ستاره‌ای را بهبود بخشید تا بهترین سیستم مبتنی بر نوبت را ایجاد کند. از سیستم پیچیده Job و توانایی‌های منحصربه‌فرد مرتبط با هر شخصیت گرفته تا گیج Boost و محدود کردن قدرت‌های نهفته شکسته، ابزارهای زیادی برای شکستن و سوء استفاده از دشمنان در اختیار دارید، در حالی که ضربه‌های کلفت را برای آسیب‌های عظیم وارد می‌کنید. به دلیل ماهیت پازل مانند آبگیری هر نوبت به طور موثر و دستکاری ترتیب چرخش برای استفاده حداکثری از هر توانایی موجود، بسیار رضایت بخش است. به‌ویژه در چالش‌برانگیزترین باس‌ها، لایه‌های پویایی مهمانی و پیچیدگی‌های مجموعه مهارت‌های شما، پتانسیل کامل خود را با پیچیدگی کافی نشان می‌دهند، بدون اینکه هرگز طاقت‌فرسا یا غیرقابل درک شوند.

اما شاید بزرگترین دستاورد Octopath Traveler II در موسیقی متن شگفت انگیز آن باشد. بسیاری از RPG ها از موسیقی به عنوان یک وسیله داستان سرایی استفاده می کنند، و آهنگساز یاسونوری نیشیکی و تیمش کاملاً این ایده را پذیرفتند و آن را شکستند. آهنگ تم هر شخصیت به شما چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها می گوید، شتاب هر تم جنگی شما را در هر مبارزه نیرو می بخشد - و هنگامی که موسیقی متن فیلم به طرز هوشمندانه ای این دو را برای لحظات حساس در فصل های جداگانه ترکیب می کند، هماهنگی بین موسیقی و روایت است که به نوعی انجام شده است. ما به ندرت تجربه می کنیم همچنین بر اثربخشی یک موسیقی متن زیبا و فرمانبردار و قدرتی که در بالا بردن داستان یک بازی از فیلمنامه آن دارد، تأکید می کند.

Octopath Traveler II یک سرمایه گذاری به عنوان یک بازی RPG است که به راحتی می تواند 80 ساعت طول بکشد. اما هر ساعت آن سفر ارزشش را دارد. در حالی که با نوستالژی مدرن خود توجه شما را به خود جلب می کند، هر چیز دیگری در اطراف آن با بهترین RPG های معاصر رقابت می کند. و در دنیای وحشتناک خودمان، مملو از سختی، بی عدالتی و مبارزه طبقاتی، Octopath Traveler II یک بازی الهام بخش است که نشان می دهد زمانی که یکدیگر را بالا می بریم و با هم می جنگیم، زندگی بهتر امکان پذیر است. -- مایکل هایم

Resident Evil 4 Remake

موجود بر روی PS5، Xbox Series X|S، PC

بازسازی یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران‌ها کار سختی است. به هر حال، Resident Evil 4 اصلی انقلابی در نحوه طراحی بازی‌ها ایجاد کرد - مثل این است که از کسی بخواهید چرخ را دوباره اختراع کند. با این حال، بازسازی Resident Evil 4 به نظر نمی‌رسد که قصد دارد بازی‌ها را مانند نسخه اصلی 17 سال پیش متحول کند. در عوض، Capcom آنچه را که Resident Evil 4 را در تمام این سال‌ها بعد از آن جاودانه کرده است، دوچندان کرد: طراحی، تنش آن، و البته لئون اس کندی (فقط به نام چند مورد). نتیجه به خودی خود چیزی نمادین است که به عنوان یادبودی برای گذشته خود عمل می کند، در حالی که به عنوان چراغی برای اکشن-بقا-ترسناک در آینده عمل می کند.

RE4 2023 شخصیت‌ها، حساسیت‌های فوق‌العاده فیلم‌های اکشن و طراحی ترسناک ماهرانه‌اش را گرفت و قدرت‌های فوق‌العاده‌ای به آن تزریق کرد و نسخه‌ای از RE4 را ایجاد کرد که منسجم‌تر و محکم‌تر به نظر می‌رسد و به آن تداوم روایت می‌دهد که همه چیز را به هم پیوند می‌دهد. رزیدنت اویل کپکام با هم بازسازی می‌شود و باعث می‌شود این دوره جدید فرنچایز قوی‌تر و متحدتر از نسخه‌های اصلی باشد. لئون کندی هنوز هم یک گلوله ذرت مطلق است، اما یک گلوله ذرت با طنین احساسی که بیشتر در داستان نقش دارد، به جای اینکه صرفاً یک آدم باحال باشد که سعی دارد دختر رئیس جمهور را نجات دهد (که او هنوز هم کاملاً همینطور است).

بازسازی RE4 همچنین برخی از بهترین مبارزات امسال را به نمایش گذاشت. هر رویارویی مانند یک والس تیراندازی، ضربات چاقو، و خشونت غوغا بود که با تک‌خط‌های باورنکردنی و مدیریت منابع میخ‌گزنده در هم آمیخته بود، در حالی که از همه طرف محاصره شده بودید. همان حسی را که نسخه اصلی داشت، القا می کرد، اما با سیالیتی که با اکثر تجربیات مدرن بازی رقابت می کند. این همچنین یک بازی است که در آن شما می توانید اره برقی را با چاقو کنار بگذارید. فقط گفتن

سخت است که در مورد بازسازی Resident Evil 4 به گونه ای صحبت نکنیم که گویی با نسخه اصلی آن هماهنگ است. با توجه به تأثیری که روی رسانه به طور کلی داشت، طبیعی است. اما با انجام این کار، به همان اندازه به آنچه که RE4 امسال موفق به انجام آن شده است، آسیبی به نظر می رسد. بازسازی Resident Evil 4 از بسیاری جهات از نسخه اصلی منحرف می شود، اما هرگز چیزی را که آن را انقلابی کرده است، به خطر نمی اندازد. در عوض، آن را حفظ می‌کند، آن را مجدداً متنی می‌سازد، و آن را در بازی‌ای جوان‌سازی می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکنان کهنه‌کار را دائماً در موقعیت‌ها نگه دارد، با آنچه که به یاد می‌آورند بازی کنند و به نوبه خود از آن آشنایی به عنوان براندازی استفاده کنند. Capcom با استادی نسخه جدیدی از یک بازی محبوب را خلق کرده است و همچنان با بازسازی های Resident Evil مسیر خود را ادامه می دهد. مانند بازسازی Resident Evil 2 قبل از آن، Capcom توانایی خود را در به تصویر کشیدن روح نسخه اصلی نشان می دهد و با احترام همان حس و حال و لحنی را که توسعه دهندگان اصلی آرزو داشتند را برمی انگیزد. در عین حال، بازیکنان را با مکانیک‌های جدید توانمند می‌کند و چالش‌هایی را در سر راه آن‌ها قرار می‌دهد تا تسلط خود را بر آنها آزمایش کنند. از این حیث، بازسازی به‌عنوان یک بازبینی درخشان از گذشته‌اش به‌جای تکراری صرف از آن به‌شمار می‌رود. -- کرت ایندوینا

Street Fighter 6

برای PS5، PS4، Xbox Series X|S و PC موجود است

ساختن یک بازی مبارزه ای جدید به نوعی شبیه به اختراع مجدد شطرنج است - بله، این یکی دیگر از بازی های مبارزه ای-شطرنج است. با آن بچسب این در مورد نحوه رویکرد طراحان و توسعه دهندگان به ایجاد قوانین بازی و نحوه تعامل بازیکنان صادق است، اما حتی بیشتر از آن، آنچه بازیکنان بازی های مبارزه ای از یک ورود جدید در این سبک انتظار دارند، صادق است. اگر Street Fighter 2 Turbo شطرنج بازی‌های مبارزاتی طولانی مدت کپکام در نظر گرفته می‌شود، هر ورودی جدید از زمان انتشار، این شرکت را موظف می‌کند تا با کمال پیشرفت کند. و در حالی که آیا هر یک از ادامه‌ها واقعاً بهتر از Street Fighter 2 Turbo هستند، قابل بحث است، قطعاً ورودی‌های جدید موفقی در فرنچایز Street Fighter وجود داشته است.

مجموعه Street Fighter Zero/Alpha شور و نشاط جوانی را برای جنگجویان جهانی به ارمغان آورد و در عین حال چندین مکانیک جالب را نیز به کار گرفت که باعث شد Street Fighter چه چیزی باشد. Street Fighter 3، به‌ویژه Third Strike، باعث شد سیستم‌ها احساس باز بودن کنند و سقف مهارت را چنان بالا برد که سال‌ها یک جامعه را حفظ کرد، حتی زمانی که سریال خاموش بود. اما عناوین Street Fighter نیز هستند که با استقبال چندانی مواجه نشده اند و Street Fighter V یکی از آنهاست. این بازی از بسیاری جهات بازی خوبی بود، اما همچنین به‌طور غیر مشخصی ساده و سفت و سخت احساس می‌شد - فاقد روح چیزی است که Street Fighter در زیبایی‌شناسی، لحن و گیم‌پلی ارائه می‌دهد.

با این حال، Street Fighter 6 بازگشتی به شکل اولیه سری بازی های مبارزه ای کپکام بوده است. از همان اولین تریلر، مشخص بود که داشتن شخصیتی پر جنب و جوش و پرانرژی کلید بازی است و این در همه چیز از موسیقی و طراحی شخصیت گرفته تا حالت های بازی و رابط کاربری آن نشان داده شده است. با این حال، مهم‌تر از همه، سیستم گیم‌پلی جدید است که تمام درگیری‌های رزمی را قدرت می‌دهد. سیستم Drive برخی از ایده‌ها را از عناوین قدیمی‌تر گرفته و جان تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشد و در عین حال عناصر جدیدی را معرفی می‌کند که به آنها احساس تازگی و هیجان می‌دهد.

Drive Gauge برای همه این موارد کلیدی است، زیرا برای اجرای Drive Impact، Drive Parry، Drive Rush، Drive Reversal و Overdrive استفاده می شود. آنها با هم به عنوان ابزار ضروری برای ایجاد فضایی برای بیان عمل می‌کنند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا سبک‌هایی را توسعه دهند، خواه روشمند و متمرکز بر کنترل فضا در حین سوء استفاده از اشتباهات باشد، یا تهاجمی و مبتنی بر سرکوب کردن حریف و تحت فشار قرار دادن آنها برای ایجاد فضای باز. ، سپس از آن با رشته های ترکیبی پر زرق و برق و تنظیمات پیچیده بهره برداری می شود. همه چیز از FADC های Street Fighter IV گرفته تا بازی های Street Fighter III به شکلی در اینجا وجود دارد و همه این ها یک بازی مبارزه ای فوق العاده ارزشمند را برای انتخاب و یادگیری ایجاد می کند.

در یک حرکت نسبتاً غیرمنتظره، کپکام نیز به شدت متمایل به ارائه راه‌های بیشتری به بازیکنان برای تعامل با بازی شده است. پس از چند حالت داستانی نامفهوم، Street Fighter 6 یک حالت تور جهانی قوی ارائه می دهد. مطمئناً، این دقیقاً یک داستان پرخاش‌کننده برای ارتقاء رتبه‌ها برای تبدیل شدن به یک مبارز مشهور نیست، اما مطمئناً یک داستان مسخره و سرگرم‌کننده است. این تا حد زیادی به لطف توانایی انتخاب مبارزه با تقریباً هر NPC در جهان است، به طوری که در یک لحظه، می توانید با یک دستمزد یا صاحب جایگاه هات داگ، با نبردی غیرمنتظره، آن را کنار بگذارید. شرایط باعث می شود که کل وضعیت چقدر عجیب باشد.

Street Fighter V به‌عنوان یک بازی کاملاً بی‌حرکت به یاد می‌آید - توسط برخی به عنوان "بر اساس نوبت" توصیف می‌شود - اما پیگیری آن با اولویت دادن به عمق، مهارت بازیکن و اجرای سطح بالا در جهت مخالف است و این کار را انجام می‌دهد. در حالی که مطمئن شوید حال و هوا و شخصیت متمایز دارد. اینها همه اجزای ضروری یک بازی مبارزه ای خوب هستند و در سال 2023، Street Fighter 6 به عنوان یکی از بهترین ها برجسته می شود. - تمور حسین

Super Mario Bros. Wonder

در نینتندو سوییچ موجود است

شخصیت و سریالی که همواره دستخوش تغییر بوده است، ماریو امسال آمد و دوباره خود را اختراع کرد. Super Mario Bros. Wonder جدیدترین بازی 2 بعدی ماریو است و اولین بازی در چند سال اخیر است که نام "New SMB" را حذف کرده است. وقتی واقعاً ماریو واندر را بازی می‌کنید، این نام یک انتخاب آگاهانه به نظر می‌رسد، زیرا، وهو، این یکی واقعاً متفاوت است.

با ارائه شروع می شود. سبک هنری بازنگری شده است تا به ماریو و شرکت چهره‌های گویاتر و ژست‌های متحرک‌تری بدهد که در مراحل پر جنب و جوش حرکت می‌کنند. آهنگ‌های موسیقی مهیب آکاپلا که همه چیز را سبک و خنک نگه می‌دارد. تنظیمات جدید Flower Kingdom هزاران قدرت جدید و انواع دشمن را معرفی می کند که کل ماجرا را با زندگی و خلاقیت القا می کند.

و این همه قبل از معرفی ترفند اصلی جدید، جلوه های شگفت انگیز است. این جلوه‌های مبتکرانه و در حال تغییر جهان برای هر مرحله طراحی شده‌اند و به سختی تکرار می‌شوند. آنها ستون فقرات پیشرفت هستند در حالی که منبع شگفتی دائمی و لذت بخش هستند. شما هرگز نمی دانید وقتی مرحله جدیدی را در Super Mario Bros. Wonder شروع می کنید، دقیقاً چه چیزی را به دست خواهید آورد، اما مطمئناً لبخندی بر لبان شما خواهد آورد.

در همین حال، ماریو واندر تغییرات متفکرانه کیفیت زندگی را در فرمول ماریو بسته بندی می کند و آن را به روش های ظریف مدرن می کند. انتخاب شخصیت به طور گسترده ای گسترش یافته است، و انواع صحنه های بیشتری برای انواع طول و سبک های بازی اضافه شده است. بازی چند نفره آنلاین و محلی به شما این امکان را می دهد که هر مرحله را به یک مسابقه اسپیدران تبدیل کنید، یا در حالی که هنوز در لابی دوستان خود هستید، به تنهایی پیش بروید. حتی شگفت‌انگیزتر، ویژگی‌های جدید چندنفره ناهمزمان است که به شما امکان می‌دهد ارواح بازیکنان دیگر را ببینید که می‌توانند روح شما را احیا کنند یا افراد ایستاده را رها کنند تا نکاتی را رها کنند. چه کسی حدس می زد که ماریو از Dark Souls الهام گرفته باشد، چه برسد به اینکه این بازی تا این حد خوب کار کند؟

ماریو یک شخصیت و یک فرنچایز تقریباً به قدمت خود بازی های ویدیویی است. پس از این مدت، ممکن است فکر کرده باشیم که لوله کش خوش دست دیگر نمی تواند ما را غافلگیر کند. چقدر خوشحالیم که کشف کردیم که اینطور نیست. - استیو واتس