بهنام سروری
بهنام سروری
برنامه نویس طراح سایت طراح گرافیک تعمیرات تخصصی محصولات اپل ارائه تمامی خدمات تحت وب هوش مصنوعی یادگیری ماشین پایتون
بهنام سروری

وبلاگ

Resident Evil 3 Remake

Resident Evil 3 Remake

ساعات اولیه بازی Resident Evil 3 به طور باورنکردنی در به خطر انداختن شما موثر است. بازسازی بازی اصلی سال 1999، Resident Evil 3 درگیری شدید و فرار بین قهرمان داستان جیل ولنتاین و نیروی بی امان طبیعت، Nemesis، جلو و مرکز را به نمایش می گذارد و راه را به لحظات ترسناک بقای قوی می دهد که بهترین ها را به نمایش می گذارد. سریال می تواند ارائه دهد. اما پس از آن شروع محکم، این دیدار مجدد به دوران گذشته نه تنها نوع بازی ترسناکی را که زمانی Resident Evil بود از دست می‌دهد، بلکه آنچه را که نسخه اصلی را به یاد ماندنی کرده بود نیز از دست می‌دهد.شبیه به Resident Evil 2 2019، بازسازی Resident Evil 3 بازی کلاسیک ترسناک بقا را از طریق یک لنز مدرن تفسیر می‌کند، مکان‌ها را بازطراحی می‌کند و رویدادهای کلیدی را تغییر می‌دهد تا با یک داستان به‌طور قابل توجهی بازبینی شده باشد. Resident Evil 3 خیلی از فرمول تنظیم شده توسط بازسازی RE2 منحرف نمی شود، اما بیشتر به سمت اکشن متمرکز نسخه اصلی RE3 متمایل می شود و به شما مهارت های دفاعی بیشتری برای زنده ماندن می دهد. معرفی RE3 یک معرفی قوی است و حس خزنده ای از پارانویا و ترس را منتقل می کند که مترادف با این سری است و جیل ولنتاین یک بار دیگر ثابت می کند که یک قهرمان با اعتماد به نفس است که همه چیز را پیش روی خود می برد.RE3 یک قطعه همراه با بازی قبلی است و به عنوان یک پیش درآمد و دنباله همزمان عمل می کند که حماسه راکون سیتی را پایان می دهد. حتی نکات کلیدی در داستان وجود دارد که از شما انتظار می‌رود شخصیت‌های قبلی یا مکان‌هایی را که به بازسازی قبلی مرتبط هستند، بشناسید. در حالی که برای بازی نکردن RE2 هیچ چیز حیاتی را از دست نخواهید داد، برخی از لحظات تلخ بازی قبلی زیرمتن بیشتری در RE3 داده شده است. شما در نهایت با شخصیت‌های حامی مانند مزدور کارلوس اولیویرا، دومین شخصیت قابل بازی بازی، همراه با افراد ناخوشایند دیگری که به دنبال استفاده از هرج و مرج هستند، برخورد خواهید کرد.

دیدن اینکه جیل و متحدانش اعتماد به نفس خود را حفظ می کنند و حتی در طول حادثه کمی خجالتی نشان می دهند، جالب بود، که تضمین می کند که بازی همیشه آنقدر جدی نیست. همچنین به هر دو قهرمان داستان لحظات کلیدی داده می شود که مهارت ها و شخصیت آنها را بیشتر نشان می دهد که دیدن بازی لذت بخش و رضایت بخش است. اما به طرز ناامیدکننده‌ای، داستان RE3 پس از یک کمپین سریع شش ساعته به پایان می‌رسد، که با پایان ضعیفی که من را ناامید کرد، بدتر می‌شود. در حالی که این قابل مقایسه با بازی اصلی است، محدود شدن محدوده داستان و مکان های بازسازی، دوره کوتاه آن را بیشتر آشکار می کند.

در طول بازی، جیل ولنتاین یک بازمانده توانا است، بیش از هر دو لئون و کلر، و او برای کنترل ارواح و دیگر هیولاهای سلاح های زیستی مانند Nemesis که در شهر پرسه می زنند، مناسب است. همراه با جاخالی دادن حملات، او همچنین می‌تواند رول‌های فرار آهسته را اجرا کند که یک شوت تمیز را در نقطه ضعف دشمن باز می‌کند، که می‌تواند به‌ویژه در طول یک برخورد شدید رضایت‌بخش باشد.

در RE3 تاکید بیشتری بر عمل و بازتاب‌های سریع وجود دارد که می‌تواند حلقه تیراندازی، بقا و کاوش را کمی جذاب‌تر و پاسخ‌گوتر کند. در حالی که این در نهایت به شما احساس کنترل بیشتری در میدان می‌دهد، اما به اندازه‌ای نیست که رویارویی با مردگان پرخاشگر یا Nemesis را آسان کند. بنابراین در حالی که شما توانایی دارید، اغلب بهتر است آن را ایمن بازی کنید. Resident Evil 3 سعی می‌کند به اصول گیم‌پلی ترسناک بقا پایبند باشد و به دلیل تمرکز بیشتر روی مدیریت موجودی و ساخت مهمات، به طور کلی بسیار چالش‌برانگیزتر از RE2 است. با این حال، نقاط ذخیره سخاوتمندانه و پست های بازرسی تضمین می کند که پس از مرگ ضرر زیادی متحمل نخواهید شد.

Resident Evil 3 همچنین بسیاری از موفقیت‌های بازسازی Resident Evil 2 را به ارمغان می‌آورد، که به آن اجازه می‌دهد تا خود را به نمایش بگذارد. مانند بازی های قبلی، RE3 تماماً در مورد تشدید است و شما را مجبور می کند تا با فشار دادن هیولاها - و Nemesis - با منابع رو به کاهش مبارزه کنید. برخلاف Resident Evil 2 که به سرعت شما را از خیابان های Raccoon City خارج کرد، شما زمان بیشتری را در RE3 صرف گشت و گذار در جاده های اصلی، کوچه های فرعی و دیگر نقاط دیدنی شهر می کنید.

RE3 دارای سطح بی عیب و نقصی از جزئیات برای مکان ها و اکشن ها در طول کمپین شش ساعته خود است، تا فضای پرتنش و خشونت وحشتناک. وحشیگری و ویرانی در شهر راکون به لطف جزئیات واضح و ترسناک در حین کاوش در شهر ویران شده به طور موثر نشان داده می شود. این بازی همچنین چشمان شما را به مناطق زیادی می‌کشاند که به Resident Evil کلاسیک اشاره می‌کنند، که نه تنها دیدن آن سرگرم‌کننده است، بلکه می‌تواند رشته‌های نوستالژیک قلب را نیز بکشد.

یکی از مناطق مورد علاقه من در RE3 مرکز شهر راکون است که بهترین ویژگی های بازسازی شده را نشان می دهد. به عنوان یک نقشه گسترده، نه تنها دارای مکان های متنوع و تعداد زیادی مرده است، بلکه ماهیت پویایی ستاره واقعی بازی - Nemesis را نیز به نمایش می گذارد. شرور با ابهت هنگامی که در فضای باز با او روبرو می شود به سرعت خود را به عنوان یک نیروی حیله گر تثبیت می کند.

Nemesis ترفندهای زیادی در آستین خود دارد، مانند استفاده از شاخک های خود برای ضربه زدن به شما یا تبدیل زامبی های دیگر به جهش های وحشتناک، که مشاهده همه آنها آزاردهنده است. فعالانه شما را دنبال می‌کند و شما را به مکان‌هایی که زمانی فکر می‌کردید امن هستند دنبال می‌کند - قوانین ناگفته درگیر شدن در فیلم وحشت بقا را خم می‌کند تا حضور خود را بیشتر کند. Nemesis باعث می‌شود که آقای X از RE2 به‌عنوان یک آدم فدورا پوشیده شناخته شود، و حتی زمانی که خود را در یک فضای امن می‌بینید، می‌توانید نگاهی اجمالی به شخصیت شروری که بیرون منتظر شماست تا آنجا را ترک کنید، ببینید. لحظات دلخراش بازی.

با این حال، همانطور که بازی پیش می‌رود، مشخص می‌شود که Resident Evil 3 زمانی که دامنه شروع به محدود شدن می‌کند، برای حفظ آرامش خود تلاش می‌کند، و بازی چقدر آشکارا بر بازیافت بسیاری از ترفندها و ترفندهای RE2 تکیه می‌کند، که اکنون کمتر جالب به نظر می‌رسند. این به تمرکز بازی بر روی حرکت مربوط می شود. درست زمانی که به یک مکان، به ویژه منطقه وسیع و متنوع Downtown عادت می‌کنید، ضربان داستانی رخ می‌دهد که شما را به منطقه بعدی می‌برد و از بازگشت شما جلوگیری می‌کند. تمایل این سری به معماها نیز در بازسازی RE3 به ندرت دیده می شود و تمرکز بیشتری بر کاوش و مبارزه دارد که در نهایت می تواند خسته کننده شود.

تعادل بین عناصر ترسناک بقا و گیم پلی اکشن می تواند دشوار باشد، زیرا یکی می تواند به راحتی دیگری را تضعیف کند و متأسفانه، این در RE3 آشکار است. لحظات زیادی وجود دارد که نقاط قوت بازی برای اکشن و ترسناک می درخشد، به ویژه در مناطق بازتر که Nemesis در آن قرار دارد. به طور کلی، هر چند - به خصوص در نیمه دوم - تلاش های آن برای ایجاد تعادل در هر دو ممکن است ناخوشایند و غیر جالب باشد و در بدترین حالت ممکن است کسل کننده باشد. این امر به‌ویژه در مورد بسیاری از برخوردهای استادانه‌ای صادق است، جایی که شما جیل را کنترل می‌کنید که او در سکانس‌های Uncharted-esque حرکت می‌کند که لحظات بسیار فیلم‌نامه‌ای از گیم‌پلی هستند که جلوه‌های سینمایی را دنبال می‌کنند. آنها اغلب منجر به ضربه شلاقی می شوند، زیرا معمولاً بلافاصله پس از آن به سرعت آهسته تر و ترسناک بقا برمی گردید.

این بیشتر در نمایش آنتاگونیست اصلی بازی مشهود است. Nemesis وقتی شما را در خیابان تعقیب می کند در بهترین حالت خود است. اما این بخش ها - در حالی که به طرز وحشتناکی جذاب هستند - زودگذر هستند. Nemesis فقط در بخش افتتاحیه در مرکز شهر راکون به طور فعال شما را شکار می کند. اکثر برخوردهای Nemesis در سکانس‌های فیلم‌نامه‌ای رخ می‌دهد که منجر به باس فایت می‌شود. در بازی اصلی، ظاهر تصادفی Nemesis شما را در خطر نگه می داشت. در مقابل، استفاده بازسازی شده از Nemesis در بازی اواسط تا اواخر، احتمالاً باعث می‌شود که چشمانتان را در چشم‌انداز یک رویارویی طولانی و ثابت دیگر بچرخانید.

Nemesis بدون شک یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور این سری است، و دیدن آن که به‌طور مؤثری در حاشیه قرار می‌گیرد، ناامیدکننده و ناامیدکننده است و بیشتر شبیه یک رئیس استاندارد Resident Evil است که در ضربات داستانی ظاهر می‌شود. یکی دیگر از عوارض عدم مواجهه با Nemesis در بازی این است که توجه را به عدم تنوع دشمن جلب می کند. در حالی که زامبی‌های معمولی این سری به وفور یافت می‌شوند، بیشتر انواع دیگر دشمن اغلب ظاهر نمی‌شوند، که باعث می‌شود عناصر جنگی و بقا تا انتها کهنه شده‌اند.

مطابق با بازی‌های قبلی، تکمیل RE3 برخی از ویژگی‌های اضافی را پس از تکمیل آن باز می‌کند، که به شکل فروشگاهی در منوی اصلی است که به شما امکان می‌دهد لباس‌ها، اسلحه‌ها و موارد دیگر را خریداری کنید. این به شما این امکان را می دهد که اساساً بازی بعدی خود را سفارشی کنید و آیتم های کلیدی خاصی را زودتر از زمان مورد نظر به شما می دهد یا قدرت حمله و قابلیت های دفاعی خود را افزایش می دهد. در حالی که این تغییرات می‌توانند برای بازدید مجدد سرگرم‌کننده باشند، اما چیز دیگری در راه محتوای جایزه وجود ندارد که شما را ادامه دهد، به غیر از یک بازی جدید در حالت سختی کابوس بازی که فشار را حتی بیشتر می‌کند.

همچنین Resident Evil: Resistance، یک حالت آنلاین نامتقارن که چهار بازمانده را در مقابل یک بازیکن تنها در نقش آنتاگونیست ناظر قرار می‌دهد، همراه با بازسازی است. در اصل، این یک برداشت قابل دسترس تر از آزمایش قبلی فرنچایز با ترس آنلاین، Resident Evil Outbreak، با برخی پژواک های دیگر بازی های نامتقارن مانند Dead by Daylight یا Left 4 Dead است. چهار بازیکن از مهارت های مختلف خود برای مبارزه با هیولاها و تکمیل اهداف برای رسیدن به خروجی صحنه استفاده می کنند. در تمام این مدت، یکی از بازیکنان دشمن از طریق دوربین‌های امنیتی، عملیات را برای گذاشتن تله‌ها، احضار هیولاها و دستکاری محیط برای پایان سریع فرار گروه مشاهده می‌کند.

بازی به عنوان بازماندگان احساس نزدیک‌تر شدن به Resident Evil سنتی دارد، جایی که منابع کمیاب هستند و ریسک‌ها به طور فزاینده‌ای مهم‌تر می‌شوند. استفاده موثر از مهارت‌های هر بازمانده می‌تواند در طول یک مبارزه سخت، شما و تیمتان را از تاکتیک‌های مغز متفکر نجات دهد. همانطور که برای بازی به عنوان شخصیت های مختلف وقت صرف می کنید، رتبه شما افزایش می یابد و مهارت ها و لوازم آرایشی مختلفی را برای آنها باز می کنید. با تکمیل چالش‌های روزانه و هفتگی، همراه با تکمیل مسابقات، RP را به دست خواهید آورد که در جعبه‌های غارت هزینه شده است که آیتم‌های جایزه برای گروه بازماندگان و مجموعه مغز متفکران قابل بازی ارائه می‌دهد.

Resistance در مورد آنلاین کردن گیم‌پلی ترسناک بقا این سری ایده‌های جالبی دارد و با آموزش‌های قوی، شما را به سرعت بالا می‌برد. با این حال، اجرای کلی مکانیک های بازی اغلب به صورت نامرتب و کم پخته به نظر می رسد. در لحظات اوج عمل، کنترل‌های بازماندگان به ویژه در هنگام تلاش برای ضربه زدن به اهدافی که سریع حرکت می‌کنند، احساس نمی‌کنند. مقاومت فاقد شخصیت خاص خود است، و محکم به ارجاعات و تخم مرغ عید پاک به دیگر نوشته های مجموعه می چسبد. در حالی که هر بازمانده داستانی دارد، آنها بیشتر از کلیشه ها و کهن الگوهای فیلم ترسناک استفاده می کنند و به ندرت در طول بازی واقعی صحبت می کنند، که می تواند ارتباط با آنها را سخت کند.

سرگرم کننده ترین بازی Resistance بازی به عنوان مغز متفکر است، جایی که می توانید گیم پلی ترسناک بقا را از طرف دیگر ببینید. برخی از رضایت‌بخش‌ترین لحظات از پایین آوردن دفاعیات بازماندگان و ربودن آخرین بقایای امید آن‌ها هنگام تلاش برای فرار نهایی است. در بهترین حالت، یک چرخش هوشمندانه استراتژی بلادرنگ در فرمول ترسناک بقا است، اما به طور کلی، گیم‌پلی در حال حاضر بی‌حساب بازی مانع می‌شود.

مقاومت مدت زیادی توجه من را به خود جلب نکرد و اگرچه Resident Evil 3 قوی‌تر از این دو است، اما همچنان ناامیدکننده است. با نگاهی به اولین بازی من در بازسازی RE3، واضح بود که بازی زود به اوج خود رسید و به آرامی حرکت رو به جلو را از دست داد. با در نظر گرفتن کاستی های بازسازی، مقایسه با رویکرد اصلی بازی آسان است. ادیسه جیل علاوه بر نمایش یک نمسیس پویاتر و امروزی، مکان های بیشتری برای بازدید داشت. دیدن مکان‌های کلاسیکی مانند مرکز شهر و بیمارستان که بازسازی شده‌اند بسیار چشمگیر است، اما برخی مکان‌های دیگر مانند برج ساعت و پارک وجود ندارند. در حالی که این برای تازه واردان معنای زیادی نخواهد داشت، و بازسازی با راه‌اندازی برخوردهای پیچیده Nemesis این کار را انجام می‌دهد، مقیاس کوچک بازی تأثیر داستان و رویدادهای آن را کاهش می‌دهد. واضح است که این بازسازی Resident Evil 3 دارای برخی ضربات مهم است که می‌توانست داستانی مؤثرتر و رضایت‌بخش‌تر ارائه دهد.

به عنوان یک بازسازی، Resident Evil 3 نه تنها از احترام به منبع خود کوتاهی می‌کند، بلکه کاملاً به عنوان یک تجربه ترسناک مستقل از فرود نمی‌آید. حتی بدون در نظر گرفتن بازی اصلی یا نسخه قبلی آن، RE3 در میان تضاد عناصر ترسناک بقا و اکشن استاندارد تلاش می‌کند تا سرعت خود را حفظ کند. در حالی که شروع قدرتمندی دارد و به شرور اصلی خود لحظات عالی می بخشد، این بازگویی کوتاه شده بازی پایانی از سه گانه اصلی Resident Evil عدالت را به درستی انجام نمی دهد.

نقاط قوت این بازی طبق نظرسنجی Gamespot

مناظر بصری خارق العاده و فضای غوطه ور، کاوش در شهر راکون را برای طرفداران قدیمی لذت می بخشد
 جیل و کارلوس قهرمان‌های بزرگی هستند و هر کدام لحظات عالی و رضایت‌بخشی در طول داستان دارند.
 عناصر ترسناک بقا متمرکز هیجان انگیزترین و اعصاب خرد کن ترین لحظات بازی هستند.

نقاط ضعف این بازی طبق نظرسنجی Gamespot

مجموعه‌های اکشن متعدد و برخوردهای رئیس‌ها از گیم‌پلی اصلی ترسناک بقا و ترسناک بازی خارج می‌شوند.
عدم حضور ناامید کننده برای نمسیس، که به سرعت به رویارویی های نمایشی دراماتیک تنزل می یابد که به شرور آسیب می رساند.
 مقاومت ایده‌های جالبی دارد، اما اغلب درهم و برهم و فاقد شخصیت است