بهنام سروری
بهنام سروری
برنامه نویس طراح سایت طراح گرافیک تعمیرات تخصصی محصولات اپل ارائه تمامی خدمات تحت وب هوش مصنوعی یادگیری ماشین پایتون
بهنام سروری

وبلاگ

Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake

تجربه دوباره ترس‌های آشنا اغلب می‌تواند یک تجربه ترسناک کمتر از هیجان را ایجاد کند. اما با بازسازی Resident Evil 2، کپکام به نسخه اصلی احترام می‌گذارد و در عین حال تمام تلاش خود را می‌کند تا به اتمسفر وحشتناک و گیم‌پلی پرتنش ارتقای محسوسی بدهد. با انجام این کار، این بازسازی بازی کلاسیک ترسناک بقا نشان می دهد که این سری هنوز هم می تواند تجربه وحشتناکی را ارائه دهد که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

شما یک بار دیگر در نقش لئون کندی یا کلر ردفیلد بازی می کنید. یک شیوع ویروسی انبوهی از زامبی‌ها و دیگر هیولاهای عجیب و غریب را در شهر راکون رها کرده است که منجر به یک سری برخوردهای خطرناک و کابوس‌آور برای این دو شخصیت شده است. در حالی که خطوط داستانی هر دو قهرمان داستان‌های مشابهی دارند و در مکان‌های یکسانی اتفاق می‌افتند، شخصیت‌های فرعی متفاوت و چالش‌های منحصربه‌فردی در هر کدام وجود دارد که این دو بازی را از هم متمایز می‌کند.

در مد سنتی Resident Evil، شما وظیفه دارید در طول شب زنده بمانید و بر موجودات کابوس‌وار و معماهای گمراه‌کننده‌ای که در خیابان‌های آلوده شهر، سالن‌های تنگ و کم‌نور ایستگاه پلیس و در گذرگاه‌های زیرزمینی یافت می‌شوند، غلبه کنید. RE2 ترکیبی عالی از رویکرد بقاگرایانه بازی‌های اصلی و گیم‌پلی لمسی و بازتاب‌گرا از ورودی‌های جدیدتر است. این بسیار یک بازی در مورد تشدید است. همانطور که منابع شما کاهش می‌یابد و هیولاها ترسناک‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، با پیشرفت داستان، فشار همیشه افزایش می‌یابد و هر لحظه کمی ناامیدتر از لحظه قبل به نظر می‌رسد. حتی کوچک‌ترین پیروزی‌ها می‌توانند مانند یک پیروزی بزرگ در RE2 به نظر برسند، و شما اغلب قبل از اینکه متوجه شوید، خود را در مبارزه بعدی خواهید یافت.

در حالی که کسانی که بازی اصلی را بازی کرده‌اند، با ایده‌ای از آینده وارد می‌شوند، نسخه بازسازی شده کمک زیادی به تجدید دیدارها و مکان‌های خاص می‌کند. اگرچه بسیاری از مناطق و طرح‌بندی‌های آن‌ها مشابه هستند - به جز اضافه شدن یک منطقه کاملاً جدید و یک هیولای جدید برای مقابله با آنها - رویدادهای آن جدید هستند. ترس های پرش زمانی ایجاد نمی شوند که انتظار دارید، یا اتاقی که زمانی عذاب خاصی را در سر شما می آورد، اکنون به پناهگاهی امن تبدیل شده است - اما پس از آن این سوال مطرح می شود: اگر این اتاق امن است، کدام اتاق خطرناک واقعی است؟

بازی‌های رزیدنت اویل اولیه به ملودرام بودن، اغلب ناخواسته شهرت دارند، اما RE2 لحن جدی‌تری را ایجاد می‌کند که داستانی هیجان‌انگیزتر را ایجاد می‌کند. در حالی که هنوز لحن هوکی کلاسیک وجود دارد، با شخصیت‌ها که در صورت لزوم تنش را با طنز کاهش می‌دهند، روایت بازسازی بسیار قانع‌کننده‌تر است، که با برخی از نوشته‌های تاثیرگذار و اجراهای قوی که به انتقال فوریت و ناامیدی کمک می‌کنند، پشتیبانی می‌شود. این امر به‌ویژه در لحظات آرام‌تر، زمانی که قهرمان‌های داستان سعی می‌کنند خود را برای چیزی که در آینده می‌آید روانی کنند، مشهود است. حتی به شخصیت‌های کوچک نیز در بازسازی، مضامین بیشتری داده می‌شود و لحظات تلخی به ماروین برانا، ستوان پلیس محکوم به فنا و رابرت کندو، صاحب مغازه اسلحه‌فروشی داده می‌شود.

هر دو کلر و لئون دو نسخه متفاوت از کمپین دارند و پس از اتمام اولین اجرا برای یکی، از شما خواسته می شود تا با دیگری شروع کنید. سناریوهای دوم نامیده می شوند و به شما اجازه می دهند داستان بزرگتر را از منظری متفاوت ببینید. هر دو سناریو کاملاً از سناریوهای دیگر جدا هستند و انتخاب‌های موجود در آن روی دیگری تأثیری نمی‌گذارند، اما آنچه این اجراهای دوم را ارزشمند می‌کند، برخوردها و داستان‌های فرعی متفاوتی است که در اولی رخ نمی‌دهند. این یک راه بسیار جالب برای تجربه روایت است، و با چهار نسخه از کمپین‌های بین دو لید - که دو نسخه اول به طور متوسط 12 تا 15 ساعت طول می‌کشند - شما دائماً جزئیات و رویدادهای جدیدی را کشف می‌کنید که در بازی‌های قبلی وجود نداشتند. .

لحن جدی‌تر Resident Evil 2 با نمایش جدید و فوق‌العاده جوی که جزئیات آشنا از بازی کلاسیک را بیشتر جلوه و احساس می‌دهد، بیشتر شده است. با فاصله گرفتن از زوایای استاتیک دوربین اصلی، همه چیز با در نظر گرفتن گیم‌پلی بیش از شانه بازطراحی شده است و حس ترس قابل لمس و تهاجمی بیشتری را هنگام کاوش ایجاد می‌کند. این امر با طراحی صوتی و بصری بی عیب و نقص بازی که فضایی ترسناک و منزوی را در سرتاسر آن ایجاد می کند، بیشتر می شود. در تعدادی از موارد، هنگامی که در راهروهای تاریک ایستگاه پلیس خونین و ویران قدم می‌زنید، تنها نور چراغ قوه خود را خواهید داشت، با باران محیطی و صداهای هیولاهای دور که تنش را افزایش می‌دهند. شما به ندرت در RE2 احساس امنیت می کنید، حتی زمانی که واقعاً هستید.

سطح قابل توجهی از جزئیات بازسازی به طور مداوم قابل توجه است، اما به خصوص در لحظات غم انگیز. این برخوردهای وحشتناک همان رویکرد ترسناک و استاکاتو را از کلاسیک ها هدایت می کند، اما اکنون از طریق درخشش بصری رندر و انیمیشن مدرن به تصویر کشیده شده است. از آنجایی که زامبی‌ها یک تهدید همیشگی در سراسر جهان هستند، شما به سرعت به دیدن تراشه‌های گوشتی در حین شلیک گلوله‌های تپانچه، همراه با تماشای مردگانی که در اثر انفجار تفنگ ساچمه‌ای به‌خوبی به دو نیم شده‌اند، عادت می‌کنید. اگرچه RE2 به راحتی نشان می‌دهد که بدترین بازی این سری است، اما هرگز زیاده‌روی نمی‌شود، و جزئیات گریزلی همگی برای برجسته کردن شرایط تلخ این موقعیت ناامیدکننده عمل می‌کنند.

در ابتدا، انتخاب ناچیز شما از سلاح‌ها برای ترسناک‌ترین ترسناک‌های بازی به نظر نمی‌رسد، اما ابزارهایی در دسترس هستند که می‌توانند در یک مبارزه بی‌طرفانه دست برتر را به شما بدهند. علاوه بر تکه تکه کردن دشمنان با شلیک‌های خوب که مانع از سرعت و حمله زامبی‌ها می‌شود، می‌توانید پنجره‌های خاصی را سد کنید تا از ورود ارواح درنده از بیرون جلوگیری کنید. در حالی که بسیاری از این گزینه‌ها صرفاً یک راه‌حل موقت برای یک مشکل طولانی‌مدت هستند، که می‌تواند به نظر برسد که ارزش استفاده از آن‌ها را ندارند، اما در کوتاه‌مدت مفید هستند.

در حالی که بدون شک با تاکتیک هایی که به خوبی کار می کنند کنار می آیید، RE2 چالش های جدیدی را به وجود می آورد. در یکی از برخوردهای پرتنش بازی، شما با Tyrant، حضوری هولناک که گام هایش در سراسر محیط طنین انداز می شود، از مسیر خود عبور می کنید. اگرچه این یک دشمن جدی بود که در دوزهای کوچک در نسخه اصلی نشان داده شده بود، اما این نیروی تأثیرگذار طبیعت اکنون بیشتر یک تهدید مداوم است که به طور فعال در طول دوره های کلیدی داستان شما را تحت تعقیب قرار می دهد. به سادگی وارد شدن به اتاق دیگری کافی نیست، زیرا به سرعت شما را دنبال می کند تا تعقیب و گریز را ادامه دهید - مشابه Nemesis RE3 در این زمینه. اگر بتوانید فاصله کافی ایجاد کنید و دید خود را از دست بدهید، از بین می‌رود، اما در تمام سالن‌ها کمین می‌کند. با این پویایی، Tyrant همچنین دشمنان مشترکی را که با آنها دست به گریبان شده‌اید، بار دیگر به تهدیدی واقعی تبدیل می‌کند. از آنجایی که می‌بینید سعی می‌کنید روی شکل‌های دنباله‌دار متمرکز بمانید، دور زدن گوشه‌ای و برخورد با گروهی از زامبی‌ها بسیار آسان است.

اگرچه Tyrant در برخی از این لحظات کلیدی شگفت‌انگیز اعصاب خردکنی را ارائه می‌کند که باعث می‌شود احساس لذت بردن از بهترین‌ها را بیشتر کنید، اما مواقع دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند سرعت Resident Evil 2 را مختل کند. این امر به ویژه زمانی ناامید کننده است که شما به سادگی در تلاش برای به دست آوردن یک آیتم یا حل یک معما در اتاقی هستید که Tyrant و زامبی ها در آن حضور دارند. برخوردهای تنش‌آمیز گاهی اوقات می‌تواند به تمرین‌های آزاردهنده‌ای در تلاش برای فریب دادن آن تبدیل شود، و در برخی موارد مانند این است که از هوش مصنوعی نسبتاً محدود Tyrant برای انجام این کار استفاده می‌کنید. Tyrant می‌تواند استقبال خود را از بین ببرد، اما در بیشتر موارد، حضور آن یادآور تهدیدی است که در طول بازی وجود دارد.

در حالی که RE2 اغلب چیزها را جدی نگه می‌دارد، اما همه چیز بد و غمگین نیست. علاوه بر ارجاعات گاه و بیگاهی که تنش را از بین می‌برد، مجموعه‌ای از محتوای بازگشایی نیز وجود دارد که طرفداران RE را خوشحال می‌کند، از جمله لباس‌های کلاسیک RE2 برای Leon و Claire. پس از تکمیل کمپین برای هر دو شخصیت، مجموعه‌ای از حالت‌های جایزه با بازی هانک و توفو مورد علاقه طرفداران را باز خواهید کرد، که آخری آن یک بلوک حساس با چاقو از سویای منعقد شده است. هر دوی این حالت‌های اضافی شما را با دستکش‌های زمان‌بندی‌شده همراه می‌کنند که در بسیاری از رویارویی‌های شدید می‌جنگند، و حالت توفو سخت‌ترین سناریو در کل بازی است. آنها همچنین فرصتی را برای مقابله با انبوهی از هیولاها بدون نگرانی از مکانیک های بزرگتر بقا-ترسناک در طول بازی اصلی فراهم می کنند.

Resident Evil 2 نه تنها یک بازسازی فوق‌العاده از نسخه اصلی است، بلکه یک بازی ترسناک قوی است که موقعیت‌های اضطراب‌آور و ترسناک را ارائه می‌کند و در صدر بهترین آثار این سری قرار می‌گیرد. اما مهم‌تر از همه، بازسازی یک بازی تاثیرگذار است، زیرا به‌صورت همه‌چیز در تجربه‌ی ناب بقا پیش می‌رود، با اطمینان از لحن وحشتناک آن استقبال می‌کند و به ندرت تا پایان داستان رها می‌شود. اگرچه Resident Evil 2 ریشه‌های محکمی در گذشته دارد، اما ترس‌های آشنا را دوباره به چیزی تبدیل می‌کند که کاملاً جدید و خاص به نظر می‌رسد.

نقاط قوت این بازی طبق نظرسنجی Gamespot

     تصاویری خارق العاده که فضای سرد و اعصاب خردکنی را تداعی می کند
     گیم پلی ترسناک بقای قوی که احساس فوری و وحشت زیادی ایجاد می کند
     داستان گسترده ای که مواد اصلی را به مکان های هیجان انگیز و شگفت انگیز می برد
     تعدادی کلکسیون جالب و لذت بخش و تخم مرغ های عید پاک که جذابیت زیادی می بخشد
     حالت های پاداش هوشمندانه و چالش برانگیز که در اختیار گرفتن و تکمیل آنها رضایت بخش است

نقاط ضعف این بازی طبق نظرسنجی Gamespot

مشکلات گاه به گاه قدم زدن که بخش های خاصی را خسته کننده می کند